De CD&V Senioren zijn een van de erkende ouderen verenigingen in Lochristi. Ze hebben zitting in de “ouderenadviesraad“ en proberen  op een constructieve wijze het ouderenbeleid van Lochristi te beïnvloeden.
Het startschot voor de oprichting van de CD&V Senioren in Lochristi gebeurde op 7 oktober 2004.
Bij de oprichting werd beslist dat de werking heel specifiek zou zijn en geen concurrentie zou zijn voor de andere christelijke ouderenverenigingen.
Met een dynamische kerngroep en met de steun van het afdelingsbestuur en onze mandatarissen
ijveren we naar een jaarwerking met diverse activiteiten die alle domeinen van onze samenleving bekijkt vanuit de invalshoek van de senioren.
Heel belangrijk voor ons is een leeftijdsvriendelijke samenleving met bijzondere aandacht voor: publieke ruimte, gezondheid en zorg, communicatie en informatie, maatschappelijke participatie, respect en sociale inclusie, culturele en sociale participatie, wonen, mobiliteit...
Ons jaarprogramma omvat gewoonlijk een zestal activiteiten:
Enerzijds nodigen we een gastspreker uit om een causerie te houden over een boeiend thema zoals: geestelijke gezondheid, de hervorming van Justitie, eenzaamheid bij ouderen en vele andere thema’s.
Anderzijds maken we een uitstap of brengen we een bezoek aan het nieuw Justitiepaleis in Gent, doen we een fietstocht doorheen Lochristi in het kader van een thema... Als kers op de taart houden we jaarlijks een nieuwjaarsbijeenkomst met receptie en etentje en waar een gekend politicus een nieuwjaarsbrief brengt voor de CD&V Senioren van Lochristi.
De komende maanden bereiden we ons “traject 2018” voor met de belangrijke lokale en provinciale verkiezingen.

We wensen hierbij een warme oproep te doen aan de jonge senioren uit onze gemeente om kennis te maken en aan te sluiten bij onze ouderenvereniging. Heb je interesse in onze werking? Geef een seintje en u ontvangt een uitnodiging!

Van harte welkom & vriendelijke groeten!

Jacques Audenaert