Oranje Ei gaat naar Kerst voor Iedereen!

vrijdag, 23 januari, 2015
Kerst voor Iedereen neemt het Ei in ontvangst

Elk jaar reikt JongCD&V Lochristi een Oranje Ei uit naar een organisatie of persoon die zich liet opmerken in de gemeente. Dit jaar gaat de prijs naar 'Kerst voor Iedereen', een vereniging die zich inzet voor minderbedeelden uit Zeveneken en omstreken.

Kerst voor Iedereen zorgt voor een feestmaaltijd tijdens de kerstperiode en viert dit jaar haar 10 editie. Jaar na jaar werd het succes groter en voor de editie van 2014 konden zij een kleine 100 eters verwelkomen die ze konden bedienen met 27 vrijwilligers die hun tijd doneerden aan het goede doel. Het ziet er bovendien naar uit dat ze nog vele jaren zullen doorgaan met dit initiatief.

Lieva Van Driessche en Angele Van Peteghem kwamen de prijs afhalen tesamen met de andere mensen van hun bestuur. Lieva en Angele waren alleszinds tevreden over de aandacht die ze kregen van oa. de 9080 ter ere van hun 10e werkjaar. Angele wist te vertellen dat de rekrutering van nieuwe vrijwilligers vlot verloopt sinds de publicatie van het artikel, daar kunnen we alleen maar blij om zijn.

In 2005 werd KvI opgestart door zes Zeveneekse sociaal bewogen vrouwen: Lieva Van Driessche, Angele Van Peteghem, Rita Boone, Lut Lievens, Christine De Vos en Gerda Fiers. Zij wilden iets doen voor de kerstperiode en met zuster Lucienne Van Gelder als raadgeefster waren ze vertrokken voor ondertussen al 9 jaar goede werken.

Kers Voor Iedereen rijkt wel verder dan deze starterskern. Ondertussen zijn er al andere mensen bijgekomen en werkt de organisatie samen met talloze middenstanders, bloemisten, bakkers, traiteurs, het OCMW,...

De trekkerskern doet overigens meer dan alleen maar een kerstmaaltijd voorbereiden, ook tijdens de rest van het jaar helpt ze mensen uit Zeveneken en Lochristi een handje.

Proficiat met jullie inzet en hopelijk nog vele jaren!