Op onze persconferentie van 25 mei j.l. stelden we reeds 23 kandidaten voor, samen met onze speerpunten voor de gemeenteraadsverkiezingen van 14 oktober. We zijn verheugd dat we U vandaag onze volledige lijst kunnen voorstellen (zie onderaan bijgevoegd) met bijzondere aandacht voor de 4 laatst bijgekomen kandidaten op de plaatsen 19, 20, 21 en 24. We stellen ze graag even aan U voor:

Kandidaat nr. 19 :Hanne Schoonjans (Lochristi), 21 jaar, dochter van Steven Schoonjans & Caroline van den Berge en zus van Linde. Hanne is pas afgestudeerd kleuterleidster en student bachelor na bachelor ‘bijzonder onderwijs’. Hanne is reeds 3 jaar leidster van de ‘sloebertjes’, KLJ-meisjes  Lochristi-Hijfte. Ze is bovendien vrijwilliger bij vzw Sogeha, badmintonner bij “De Nieuwe Snaar” en actief in ‘Zetel 28’. Samen met Ase, Elien, Sara, Hans en Jesse vertegenwoordigt zij de CD&V-jongeren op onze lijst.

Kandidaat nr. 20 : Nadine Van de Sompel (Zaffelare), 51 jaar, gehuwd met Erik Van Acker en mama van Maarten en Sander. Nadine is algemeen directeur buitengewoon basisonderwijs Sint-Gregorius te Gentbrugge. Naast haar drukke beroepsactiviteiten houdt ze van lezen, fietsen en wandelen. In de vorige legislatuur was ze ook reeds enkele jaren OCMW-raadslid voor CD&V.

Kandidaat nr. 21 : Davy Van Stevendaal (Beervelde), 37 jaar, gehuwd en beroepshalve Administratief, Logistiek & Financieel Manager (UZGent). Davy was jarenlang actief bestuurslid van de ACV-afdeling te Lochristi (en voorzitter afdeling Beervelde) en was voorheen ook enkele jaren CD&V-jongerenvoorzitter. Wandelen en zwemmen behoren tot zijn geliefkoosde hobby’s.

Kandidaat nr. 24 : Eddy Wauters (Lochristi), 67 jaar, gehuwd met Bea Zwijsen en vader van Lieselotte (14j.). Eddy is inmiddels gepensioneerd (werkte voordien bij Aquarella), is geëngageerd in de ouderraad Edugo Lochristi en was voordien 9 jaar actief in het oudercomité van de Gemeentelijke Basisschool Lochristi. Hij is tevens muziekbeoefenaar (piano en gitaar) en houdt van tekenen en schilderen.

Deze 4 gedreven kandidaten versterken en finaliseren dus onze CD&V-ploeg. Deze lijst is hiermee dan ook een goede weerspiegeling van de bevolking van Lochristi. Samen willen we de kiezer overtuigen om met ons de WIJste weg vooruit te nemen.

Met vriendelijke groeten,

Rita De Vylder Lijsttrekker CD&V Lochristi