Toekomst Zeveneken baart ons zorgen

31-12-2016

De heraanleg van de N70 en herinrichting van Zevenekendorp is ten vroegste voorzien voor 2018. Ondertussen liggen de voetpaden in het dorp er erbarmelijk bij: sommige klinkers liggen tot 10 cm hoger. Op vraag van de CD&V heeft de schepen van openbare werken beloofd dat dit begin 2017 zal hersteld worden!
De nieuwe dorpskern zal groener ogen en er zullen minder parkeerplaatsen worden voorzien. Bovendien zullen door de bijkomende sociale woningen op de site van oude pastorie en een deel van de aanpalende parking (momenteel nog eigendom van de kerkfabriek) ook in de Hoekstraat nog meer parkeerplaatsen verdwijnen.
Toen de parking onlangs tijdelijk werd afgesloten t.g.v. sluikstorting, waren er geen alternatieven om te parkeren zodat men op straat diende te parkeren. Hierbij was het eerste ongeval snel een feit. Dit is maar een voorsmaakje van wat ons te wachten staat als de parkeerplaatsen in het dorp gedeeltelijk wegvallen bij de herinrichting… Inmiddels is de parking terug open gesteld na overleg tussen de gemeente en de kerkraad.
Daarnaast zal door de realisatie van de sociale woningen eveneens een deel van de huidige speelzone voor de jeugd(verenigingen) voor dubbel gebruik dienen. Na het verdwijnen van de jeugdlokalen en het speelterrein in en aan Uyttenhove door de nieuwe bouwplannen, betekent dit een nieuwe beknotting van de buitenspeelmogelijkheden voor de jeugd.
We volgen deze evoluties te Zeveneken verder op de voet voor jullie.

Rita De Vylder