Even de feiten op een rijtje :

2009:  De twee tennisterreinen in de Boudewijnlaan moeten plaats maken voor de noodzakelijke gebouwen van de kleuterschool. De Open-VLD meerderheid belooft om deze zo snel mogelijk te vervangen.

Mei 2014: Van bijkomende tennisterreinen geen enkel spoor. CD&V dient op de gemeenteraad toegevoegd punt in om de 1 of 2 bestaande tennisterreinen te renoveren in de Langenakkerlaan. De Open VLD meerderheid gaat hier niet op omdat ze in de Langenakkerlaan liever een buurtpleintje wil en meldt dat er budget is voorzien voor 2 tennisterreinen in de site Bosdreef.
2017: De loopomloop is geopend aan de sportterreinen in de Bosdreef, maar van tennissen is nog altijd geen sprake.

Start to tennis is een succes. Maar na 10 lessen staat de vrije, onafhankelijke, niet gebonden tennisser in de kou. De stap naar de tennisclub is voor sommigen daarna te groot. Een openbaar terrein zou de ideale tussenstap zijn om daarna de prachtige tennissport in clubverband te beoefenen.

In het zomerseizoen speel ik ongeveer 20 tennistornooien verspreid over de provincie. Meermaals loopt de sportkwijl over mijn kin bij het betreden van de prachtige tennisinfrastructuur. Uit een artikel in een krant blijkt ondertussen dat de inwoner een 5/10 geeft voor het aanbod aan buitensporten in de gemeente.

CD&V blijft dus aandringen op de snelle realisatie van openbare tennisterreinen in onze gemeente!

Danny Den Hert
Gemeenteraadslid