Het stationsgebouw in Beervelde is op dit moment enkel in gebruik als opslagplaats en heeft geen nieuwe functie gekregen bij de heropening van de stopplaats Beervelde eind 2008. Het ACV van Beervelde heeft al meerdere acties op poten gezet om aan te kaarten dat het stationsgebouw een herbestemming moet krijgen. De laatste was nog op 20.04 aan het station. CD&V heeft dit initiatief steeds ondersteund en daarom hebben we op de gemeenteraad van 24.04 een toegevoegd punt ingediend om de situatie van dit gebouw verder onder de aandacht te brengen.

Wij stelden voor om met de NMBS gesprekken aan te knopen om dit gebouw aan te kopen, en ,als dit niet kan, tenminste een akkoord te bereiken om het gebouw te renoveren en ter beschikking te stellen van de gemeente. Daarna kan dit gebouw dan tenminste voor een deel in gebruik genomen worden voor activiteiten die het gebruik van het station en de verplaatsing er naar toe met de fiets versterken. De stopplaats kent immers een steeds groter succes, mede door de snelle fietsverbinding die naast de spoorweg gerealiseerd is langs beide zijden van het station.

De Open VLD meerderheid wou geen commitment aangaan op de gemeenteraad en wilde enkel een vage belofte maken om dit bij de NMBS aan te kaarten bij overlegvergaderingen. CD&V Lochristi vindt dit echter onvoldoende en dringt daarom aan om hier echt werk van te maken.

Dirk Van Nieuwerburgh - fractievoorzitter gemeenteraad