Na aandringen CD&V - Bouw Lokaal Dienstencentrum (LDC) MET subsidies!

31-12-2016

De contouren van het gebouw waar het Lokaal Dienstencentrum zal in gehuisvest worden, op de hoek van de Bosdreef en de Fazantenlaan, krijgt stilaan vorm. Op het moment van dit schrijven zit alles op schema zodat het LDC tegen de zomer van volgend jaar zijn deuren zal kunnen openen. Het gebouw an sich zal alvast een architecturaal pareltje zijn dat op het gelijkvloers rond een centrale ontmoetingsruimte onder meer een ontvangstbalie, restaurant, fietsherstelplaats en enkele kantoren zal onderbrengen. Buiten worden meerdere terrassen en een petanquebaan voorzien, boven zijn dan weer de multifunctionele vergaderruimtes ondergebracht. Vanuit onze fractie blijven wij constructief meewerken en uiteraard ook toezien op de concrete invulling van de ‘diensten’ die in het LDC zullen worden aangeboden! Een praktisch en mooi ogend gebouw is één zaak, de optimale invulling die voldoet aan de noden van onze inwoners een andere zaak!

De constructieve samenwerking heeft nog meer als positief (financieel) gevolg dat het project uiteindelijk ook de VIPA subsidie kreeg toegewezen. In één van de eerste werkgroep vergaderingen in 2011 hebben wij heel zwaar ingezet om de Open VLD meerderheid ervan te overtuigen om in de opmaak van een zorg strategisch plan te voorzien, waardoor we een aanvraag konden indienen voor bovengemelde subsidies. Het heeft wat voeten in de aarde gehad, maar op vandaag dus met het gekende positief gevolg! Van de totale kostprijs van het project wordt maar liefst 600.000 euro gesubsidieerd! Een win-win situatie voor de gemeente, het O.C.M.W. en de Lootse belastingbetaler, u en ik dus! Voor onze fractie alvast het duidelijke bewijs dat samenwerken loont!

Gunther Landuyt
Fractievoorzitter O.C.M.W.