14 februari, Valentijn dus, en start van de afbraak van Uyttenhove, maar dit geeft volgens ons niet veel reden tot feesten.

11 jaar na de eerste plannen komt er eindelijk actie in het project. Doordat Uyttenhove al  2 jaar gesloten is en door de slechte planning van dit project en project Lodejo zitten de verenigingen nog zeker tot 2020 met heel veel beperkingen voor hun activiteiten. We vrezen dat sommigen daardoor in de problemen zullen komen. Na de opening van het nieuwe Uyttenhove zullen grote evenementen en beurzen nog steeds niet mogelijk zijn, fuiven enkel nog in het nieuwe Lodejogebouw en eetfestijnen in Uyttenhove voor max 500 man (hoewel Open VLD beweert dat hier meer dan 700 man zal in kunnen, maar dit houdt geen rekening met ruimte voor dansvloer en voldoende ruimte tussen tafels)Open VLD slaagt er dus in om met een gloednieuwe multifunctionele zaal de mogelijkheden voor onze verenigingen én andere organisaties te beperken. Bovendien kost dit meer dan 10 miljoen euro, een bedrag waarvoor andere gemeenten veel meer realiseren. De toekomst zal uitwijzen hoe sterk de beperkingen zullen zijn.

Rita De Vylder