Nieuwe voorzitter voor CD&V Lochristi

zondag, 15 februari, 2015
Nieuwe voorzitter voor CD&V Lochristi

Eind januari kondigde Geert Velghe als voorzitter van de lokale CD&V-afdeling zijn ontslag aan om persoonlijke redenen. Geert was tot 2006 mandataris voor CD&V (zowel gemeenteraadslid als OCMW-raadslid), was 15 jaar lang secretaris en 5 jaar voorzitter van CD&V-Lochristi. We betreuren zijn beslissing na jaren van intense en goede samenwerking, maar respecteren deze uiteraard.
 Wij wensen Geert Velghe van harte te bedanken voor zijn jarenlange inzet voor de partij!

Overeenkomstig de partijstatuten en na overleg met het kernbestuur van de partij zal ik, tot op heden ondervoorzitter, de functie van voorzitter vervullen tot de volgende voorzittersverkiezingen.

Ik zie deze functie, in combinatie met mijn mandaat van gemeenteraadslid, als een uitdaging voor mij om samen met het bestuur en de mandatarissen de beloftes en verwezenlijkingen van de meerderheid kritisch te beschouwen en ten gepaste tijde onze bekommernissen te ventileren en, zo toegestaan, constructief mee te zoeken naar oplossingen.

Lochristi staat immers voor grote uitdagingen en kampt met meerdere belangrijke dossiers die maar blijven aanslepen, zoals de realisatie van een tweede sporthal,  van een cultuur- en gemeenschapscentrum (Uyttenhove), verlenging fietspad in de Pauwstraat (waar CD&V als sinds 2007 vragende partij voor is), fietspad in de Verleydonckstraat, doortocht Zeveneken,…
Er moet vaart komen in een groot aantal dossiers.

Wie interesse heeft om deze en andere standpunten mee te helpen uitbouwen, is steeds welkom bij CD&V.

Rita De Vylder